Het keuzedeel Belevingsgericht werken is een verdiepend en verbredend keuzedeel voor alle niveaus. Belevingsgericht werken is relevant voor elke beroepssector. Dit keuzedeel zal zich echter richten op de supermarktbranche. In dit keuzedeel doet de student kennis op over het gedrag dat ingezet wordt bij klantbeleving en leert de student vaardigheden die hierbij horen. De student kan zo beter een beeld vormen wat klantbeleving inhoudt en welke eigenschappen worden verwacht.
Inhoud combipakket
Bij het bestellen van dit combipakket ontvang je:
- de papieren uitgave van het keuzedeel
- de licentie voor de digitale leeromgeving die toegang geeft tot de content en multimedia van het keuzedeel.
Kerntaak
Werkt belevingsgericht.
Werkprocessen
D1-K1-W1: Vertaalt het belevingsconcept van een organisatie naar een plan van aanpak.
D1-K1-W2: Neemt acties gericht op de beleving van gasten.
Het keuzedeel beslaat 240 SBU en bestaat uit twee hoofdstukken.
- Belevingsgericht werken
- Klantbeleving in de praktijk
Hoofstuk 1 staat in het teken van belevingsgericht werken en de klantbeleving an sich. Wat is dat nu, klantbeleving? Hoe ervaart de student dit zelf? Maar ook: hoe ervaren anderen klantbeleving? Voordat de student het belevingsconcept van een organisatie uit kan dragen, moet de student zelf eerst onderzoek doen naar en kennis opdoen van het concept belevingsgericht werken. Dit doet de student aan de hand van kennisopdrachten en korte onderzoekjes.
Hoofdstuk 2 staat in het teken van houding en gedrag ten aanzien van belevingsgericht werken. Welke eigenschappen worden er van de student verwacht? Wat is belangrijk bij de interactie in relatie tot klantbeleving? Hoe ga je om met klachten en/of geïrriteerde en boze klanten? En hoe kan de student met zijn eigen gedrag het belevingsconcept positief beïnvloeden?
Code keuzedeel
K0790