- Het eerste studieboek dat communicatie en accountancy integraal behandelt;
- toegankelijke inleiding in communicatie, toegespitst op accountants;
- biedt (aankomende) accountants praktische handvatten om het communicatieproces te verbeteren om het vertrouwen van het maatschappelijk verkeer te (her)winnen.
In het landelijke opleidingsprofiel voor Accountancy zijn voor het eerst communicatieve vaardigheden opgenomen. Het nieuwe boek Communicatie voor Accountants sluit aan op deze ontwikkeling en verenigt de twee disciplines in een gebruiksvriendelijk boek. Het leermateriaal (boek en website) biedt (aankomende) accountants praktische handvatten om het communicatieproces te verbeteren, met als doel het vertrouwen van het maatschappelijk verkeer te (her)winnen.
"De ondertitel past natuurlijk keurig bij de verplichte PE-training van 2014-2015 'Zeg wat je ziet'."
"In de eerste plaats bedoeld voor studenten Accountancy is dit boekje zeker ook interessant voor de accountant die al in de beroepspraktijk werkzaam is. Met aandacht voor onder andere reputatiemanagement, crisiscommunicatie, actieve communicatie en de o zo gewenste 'rechte rug'waarin de opbouw van de hoofdstukken keurig van 'kennis' naar 'houding' en dan naar 'gedrag'gaan. Want uiteindelijk willen we als accountants het vertrouwen van het maatschappelijk verkeer weer opehet gewenste niveau brengen en daarvoor geldt dan - u raadt het al - 'communicatie is key', zoals ze dat tegenwoordig zo mooi zeggen."
- Rob Heinsbroek, "Bronnen," Accountant, Q4 (december 2017): 85.