Login
Angebotsliste
Warenkorb
Welke lengte heeft u nodig?
/
U heeft 0 stuks nodig voor 0 euro incl. BTW
27,48 Exkl. MwSt zzgl. Versandkosten 29,95 Inkl. MwSt
Angebot anfragenAuf den Wunschzettel
Contactgegevens
Boeken en licenties 5 werkdagen levertijd
Teilen mit WhatsApp
 
Zu Favoriten hinzufügen
  • Persoonlijke service
  • Grootste assortiment
  • Productkennis
  • Showroom en fysieke winkel
  • Hoge klantwaardering
  • Artikel Beschreibung & Spezifikationen
  • Dokumente
  • Stellen Sie eine Frage

Barcode

Artikel Beschreibung

In dit boek vertelt Junion Hanenberg, oprichter van IntelligentFood, hoe hij een circulaire onderneming is gestart om voedselverspilling het hoofd te bieden. Het moet anders kunnen. Heel anders. Maar waar begin je? Alles komt in dit boek voorbij, wat jou voorbereidt op circulair ondernemen in een heel belangrijke tak van sport: food. Ga jij de uitdaging aan?

Voedselverspilling lijkt vaak niet zo’n groot probleem, zolang je het alleen op jezelf betrekt. Er gaat af en toe wat in de afvalbak, omdat iets over datum is. Omdat je net wat te veel gekookt hebt voor vandaag, maar te weinig overhoudt voor een volledige maaltijd morgen. Het probleem is dat dit op heel grote schaal gebeurt. Als we onze aarde leefbaar willen houden voor onszelf en de generaties na ons, zullen we hier vele malen zorgvuldiger mee om moeten gaan dan we nu doen. Daarbij is het belangrijk dat we beseffen dat onze aarde een gesloten systeem is. Er komen geen grondstoffen spontaan bij, net zo min als dat er spontaan stoffen uit ons aardse systeem verdwijnen. Dus hoe meer we verspillen en vervuilen, des te meer we daar last van krijgen. Een bioloog zou dat een typisch geval van ‘nestbevuiling’ noemen. Gelukkig zijn er ook steeds meer mensen en bedrijven die dat zien, die dat begrijpen en daar ook actie op ondernemen. Dat zijn consumenten die op steeds meer vlakken duurzame keuzes maken en bedrijven die circulair ondernemen.

Hoe meer bedrijven circulair gaan ondernemen – met aandacht en respect voor grondstoffen, milieu en maatschappij – des te meer effect dat zal hebben op consumenten. Dat is ook logisch; naarmate het aanbod van duurzaam geproduceerd voedsel toeneemt, wordt het voor consumenten gemakkelijker om daarvoor te kiezen. Die consument koopt niet alleen het duurzame product, maar ook het goede verhaal dat daaraan vastzit. En daar wil een consument in redelijkheid ook best iets meer voor betalen.

Zo onderneem je circulair in Food is een Noordhoff Business titel. Dit boek is ook beschikbaar als e-book: EAN 978900111829.

Over de auteurs

Junion Hanenberg is Rotterdamer in hart en nieren, heeft zijn sporen verdiend in de marketing en voedingsindustrie en is oprichter van IntelligentFood. Die combinatie van eigenschappen bepaalt het DNA van IntelligentFood. Een écht lekker product is een harde eis, vermindering van voedselverspilling is bittere noodzaak, een gezond verdienmodel voor alle partijen is de commerciële insteek. In slogan-taal; goede smaak, goed gevoel, goede verdiensten. Achter (of beter gezegd naast) IntelligentFood BV staat een coöperatie die alle participanten inzage geeft in product, proces & resultaat. Een gedeelte van de omzet gaat naar een stichting die nieuwe bomen aanplant.

Annemarie Oord is taalkundige en journalist en heeft inmiddels ruim 20 jaar ervaring als tekstschrijver en eindredacteur. Vanuit haar eigen bedrijf tekstbureau Tekstkracht voert ze vanuit Twente een variëteit aan schrijf- en interviewopdrachten uit voor duurzame bedrijven en partijen in de accountancybranche. Zij is partner-aandeelhouder in een bedrijf dat content ontwikkelt op het gebied van leefstijl en vitaliteit.

Spezifikationen

VerschijningsvormBoek
Verschijningsjaar2022
Druk1
MarkeNoordhoff
KategorieManagement & Organisation
GTIN9789001011819
Artikelnummer9789001011819
VerpackungStuk

Stellen Sie eine Frage zu diesem Produkt

Warenkorb

Angebotsliste

Filter löschen

Filter

&nspb;

Stornieren
Bestätigen