Een opgeruimd bureau is altijd een goed idee! Het zorgt voor minder afleiding en meer focus op de dingen die echt belangrijk zijn. Ga ook voor een opgeruimd bureau en gebruik de tips in dit blog om uw eigen bureau aan te pakken en op te ruimen. Leest u mee?
1. Kies voor de juiste bureauaccessoires
Door de juiste bureauaccessoires te kiezen, kunt u de spullen die u dagelijks gebruikt binnen handbereik houden. Ze hoeven dan niet meer op het bureau rond te slingeren.
2. Berg artikelen die niet gebruikt worden op
Ruim de artikelen die je niet dagelijks gebruikt op in een mooie kast of opbergbox. Zorg dat u deze binnen draai afstand van uw bureaustoel hebt staan. Zo kunt u er toch nog makkelijk bij, maar ligt het niet meer op het bureau. Een voorraad lege hangmappen en een goede labeler is altijd handig om alvast in de kast te hebben hangen/liggen, zodat u snel en eenvoudig nieuwe documenten kunt opbergen.
3. Zorg voor vaste plekken
Zorg ervoor dat uw bureauartikelen een vaste plek hebben. Zo wordt het een gewoonte om de spullen weer terug op te bergen.
4. Digitaliseer documenten
Een van de dingen waar u veel winst mee kunt behalen, is het digitaliseren van documenten. Zo blijven ze goed bewaard, kunt u ze niet kwijtraken, maar ze zijn ook uit het zicht. Scannen en (digitaal) opbergen maar!
5. Ruim snoeren op
Gebruik een snoerenopbergsysteem of een kabelgoot om alle snoeren van uw computer netjes bij elkaar te houden. Niet alleen handig, maar ook fijn!
6. Zorg voor goede verlichting
Daglicht is belangrijk tijdens een werkdag. Zorg er dan ook voor dat u voldoende licht hebt op of bij uw bureau.
Meer informatie?
Wilt u nog meer tips? Lees dan nog even verder op ons blog of neem contact met ons op. Wij helpen en informeren u graag verder over mogelijke opbergmogelijkheden.